مطالعات و طرح حفاظت و احیای محدوده تاریخی توس و حرائم آن

کارفرما : اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی
شروع مطالعات و طراحی : 1401


خدمات مشاوردر این قرارداد بر اساس اسناد و مدارک طرح راهبردی ویژه ناحیه منفصل توس و مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در محدوده‌ای بالغ بر 510 هکتار و با رویکرد حفط و احیای ارزش‌های تاریخی- فرهنگی محدوده انجام شده است.
بروندادهای این پروژه در قالب 2 سند شامل سند ”ساختار فضایی و سیاست­گذاری“ و سند ” اقدامات عملیاتی “ تدوین و ارائه می‌شود.

میدان 17 شهریور

طراحی شهری ، طراحی فاز 1 و 2 معماری و محوطه‌سازی
کارفرما : شرکت خدمات مدیریت سرمایه‌گذاری آرمان‌شهر پارس
تاریخ شروع طراحی : 1389


میدان 17 شهریور از جمله محدوده‌های با ارزش برای طرح‌ریزی فضای باز شهری در کلان‌شهر مشهد است که به دلیل نزدیکی نسبی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، می‌تواند به شکل بسیار مؤثرتری در جهت تأمین فضای مورد نیاز برای اوقات فراغت زائران و شهروندان مشهد مورد استفاده قرار گیرد. در شرایط حاضر این میدان محل تلاقی چندین گذرگاه سواره با کارکرد منطقه‌ای و شهری است و مجتمع‌های تجاری شکل گرفته در پیرامون آن، سیمای بصری نابسامانی را به‌وجود آورده‌اند.

طرح پیشنهادی برای این پروژه شامل طراحی یک فضای باز شهری در محیطی عاری از تردد اتومبیل به همراه ترکیبی از کاربری‌های تجاری ، فرهنگی - تفریحی و پارکینگ ، با مساحتی بالغ بر  60.000 مترمربع است که در زیر میدان شکل گرفته و در قالب فرصت سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه و اجرای کل طرح معرفی شده است.

بازسازی محله تل در شهر یزد


نوسازی محله قدیمی شهر یزد
كارفرما : مسكن و شهرسازی استان یزد
تاریخ طراحی : 1375

طراحی شهری مراکز محله‌ای در شهر جدید بهارستان اصفهان


کارفرما : شرکت عمران شهرجدید بهارستان
تاریخ شروع طراحی : 1388
قراردادهای مهندسان مشاور آویژه‌مهر در شهر جدید بهارستان شامل طراحی هشت مرکز محله در نواحی 2 و 4 فاز دوم و سوم توسعة بهارستان است. فرایند مطالعات و طراحی در دو سطح سازماندهی و اجرا شده است. مطالعات سطح اول، خطوط راهنمای مشترکی را تشکیل می‌دهد که برای کلیة مراکز محله‌ای جنبة عمومی دارد و جایگاه آن‌ها را در مقیاسِ کلانِ شهری و در سطح ارتباط‌های بین‌ِمحله‌ای روشن می‌کند. سطح دوم شامل بررسی‌های اختصاصی و طراحی هر یک از هشت مرکز محله‌ای است

شهر جدید مجلسی


تهیة طرح فاز 1 و 2 آماده‌سازی زمین (300 هکتار) در شهر جدید مجلسی استان اصفهان
کارفرما : وزارت مسكن و شهرسازی- شركت عمران شهر جدید مجلسی
تاریخ طراحی فاز 1 : 1371
این پروژه در مسابقه‌ای كه توسط مجلة آبادی (شماره 12) جهت انتخاب بهترین پروژه‌های شهرسازی پس از انقلاب در وزارت مسكن و شهرسازی برگزار شد، برندة جایزه اول گردید.

دهکده ارغوان


طراحی جانمایی 1100 واحد ویلایی در دهکده ارغوان
کارفرما : نظام مهندسی استان خراسان
تاریخ طراحی : 1386 و 1378
دهکدة ‌ارغوان در منطقة ییلاقی طرقبه مشهد در وسعتی بالغ بر 140 هکتار طراحی گردیده و شامل 1100 واحد ویلایی، پارک مرکزی و سایر تسهیلات شهری مورد نیاز برای یک مجموعة‌ اقامتی است که با مدیریت سازمان نظام مهندسی استان خراسان اجرا می‌شود و توسط اعضای این سازمان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. طرح‌ریزی و ارائة الگوی استقرار واحدهای سکونتی و ضوابط و مقررات ساخت توسط مهندسان مشاور آویژه‌مهر انجام گرفته است. طرح اولیة این مهندسان مشاور در مسابقه‌ای محدود به مقام نخست دست یافت و در نتیجه  فاز 1 و 2 آماده‌سازی این پروژه توسط این مشاور تهیه گردید

شهر جدید صدرا


تهیة طرح فاز 1 و 2 آماده‌سازی زمین 500 هکتاری شهر‌جدید صدرا در استان فارس
كارفرما : وزارت مسكن و شهرسازی- شركت عمران شهر جدید صدرا
این پروژه در زمینی با توپوگرافی نسبتاً متغیر برای 5000 واحد مسكونی و خدمات شهری مورد نیاز طراحی شد و از طرف وزارت مسکن و شهرسازی به‌عنوان پروژة منتخب ایران برای شركت در نمایشگاه جهانی مسكن در انگلستان ارسال گردید.

شهر جدید پردیس


امان‌دهی فضایـی و طراحـی شهـری در
شهـرجدید پردیس
تاریخ طراحی : 1377
مساحت : 1200 هکتار
كارفرما : وزارت مسكن و شهرسازی، شركت عمران شهرجدید پردیس

طرح تفصیلی سپاد


طرح جامع و تفصیلی
منطقة نمونة گردشگری سپاد
تاریخ مطالعات و طراحی : 1389-1388
موقعیت : مشهد
مساحت : 170 هکتار
كارفرما : شرکت سپاد خراسان